Hopp hopp

Träningen med Filur var seg. Han var hur slow som helst eftersom det var så varmt men ändå lika underbar som vanligt. Körde med rakt idag igen och det gillades precis lika mkt som förra veckan! Så nu får han då även ha det på ridlägret eftersom sessa inte går, Filuren får låna det till jag tagit mig till hööks och köpt ett eget. Fick till honom rätt bra i skritten idag och med mer ridning så skulle även traven suttit. Med Filur får man inte fippla med händerna eller benen, utan bara ha ett stöd i handen och klämma på lite med benen. Han blir superstöd och går jätteryckigt annars.

Hoppade även terränghindrerna och vad han tyckte det var roligt! vaknade han verkligen till och drog på lite :) Han var jätteduktig och vi hoppade ett högt hinder som jag inte vågat mig på innan. Men han hoppade utan problem. Första gången var han lite slarvig och slog i med bakhovarna men andra gången gick det bra.

I slutet tränade jag även på bryggan. Failat som bara den. Eftersom jag har problem med tiden så måste jag verkligen skynda mig. Och idag skyndade jag mig lite för mkt...
Stod lite för långt ifrån och han flyttade på sig ytterliggare. Hade ena benet på bryggan så jag hamnade på hans hals och plopp så var jag på marken. Hamnade i alla fall på fötterna så det var bra. Är faktiskt tredje gången som jag ramlat av Filuren nu :)

Påvägen till hage så blev det bara fel. Skulle rida honom på hack och hade rätt bråttom men sidostyckena var för långa och pannkaka av allt ihopa. Sen hittade jag ingen grimma heller. Så jag tog ett grimskaft och red med. Lilla pojken lyssnade jättesnällt på mig och gud vad kul det var. Susa fram på Filur i skogen barbacka med grimskaftet över nosryggen på honom var härligt! :) Ha ha, har aldrig känt mig så fri :D

Sen hade Nathalie gjort en knopp i pannluggen och han blev supersöt!!! Riktigt biffig blev han och vi bestämde oss för att knoppa hela hans man någon gång. Lär ju bli fyra rader eller nått...

Laddar upp bilder i morgon för nu fungerar det icke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0