Hoppning

När jag rakade Curry förra veckan så kunde han verkligen inte stå stilla. Så ut i skogen gick vi bara för att röra på oss och tänka på annat. Alltid lika mysigt att gå ut och gå med Curry och han tycker nog det är okej han oxå ;)
Gick rakt över berget så att jag slapp gå hela rundan, blev klättring och en del virrande. Tappade bort mig mitt på så vi fick gå nerför ett ormbunkshav för att komma ut till vägen igen. Jag var livrädd för att en orm skulle komma och bita Curry så jag tittade nogran framför mig hela tiden.

Ut kom vi i alla fall och Curry följde mig utan att tveka hela tiden. Så gulligt att han bara plöjer på bakom mig utan att bry sig om vart jag tar honom <3 Lite fundersam blev han dock när jag valde att gå igenom två träd och det hängde lite grangrejs framför oss. Men det var inte en lång tvekan utan han trampade på glatt igen.

Sen blev det lite trav och galopp för att komma igång ännu mer efter vår superframskritting i alla backar. Sen i hagen bestämde jag mig för att springa över några hinder med honom. Bara pyttesmå, max 30. Visste faktiskt inte vad han kunde utan var lite tveksam till ett sockerbitshinder med ett dressyr staket framför som jag drog ihop så mycket som det gick. Men över kom han och han tyckte det var superkul hela tiden. Galopp lite här och där på eget initiativ :)

Sen fanns plankhindret. Är kanske 60-70 och sen lutar det. Är ett fälttävlanshinder som stallet snickrat ihop. Körde så att han fick välja själv om han ville genom att själv springa förbi. Och självklart hoppade han inte ;) Så jag hoppade själv över och sen fick han stanna om han ville. Men icke, han hoppade riktigt fint över det och jag blev riktigt shockad. Han tycker faktiskt om att hoppa tydligen och blev riktigt taggad och sparng förbi mig sen påväg till hindret. Puffe kan oxå!!! :D Slutade där eftersom man faktiskt ska sluta när det går som bäst. Massa klappar blev det sen och så klart morötter!

Han är så duktig! Gillar ni rakningn eller? Blev som sagt en paus mitt i.
Klippte även bort mig själv så att ni slapp se mina fula tillbaka blickar på Puffe ;)








Visst är han duktig som verkligen hoppar högt över?!!!










Här är bilden när han hoppar det högsta hindret! Min lilla super shettis-korsning :)


He he, en mindre charmig bild på oss båda som jag bjuder på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0