Körtävling 12 juni

Tävlingen gick över förväntan för min del och jag kan inte vara nöjdare med Curry. Han var super för det mesta och jag ska verkligen inte klaga.

Dressyren gick okej och mitt mål då jag körde för Jill var att klara max som är 80 straff. Klaffade hem 75 straff, kunde blivit mindre eftersom jag gjorde bort mig i halten. Curry doppar alltid med huvudet och jag stör mig verkligen på det och under träning har det fungerat ganska bra att göra massor av små halvhalter för att hålla honom fokuserad på vad som ska hända. Men nu började han backa istället. Blev pannkaka då han även gick åt sidan. Så min halt failade totalt då den blev på tok för kort och han inte stod stilla. Sen fick jag tydligen ovillig ryggning? Han backade som bara den och ville inte sluta. Ska spänna min baksele två hål hårdare för att vagnen ska börja rulla bakåt snabbare. Tror att jag brukar få det av henne men är inte säker...

Sen var han superstel i sidorna och ville inte lyssna alls där. Och då Jill vill ha värsta supermega tempot så försökte jag spurta på som bara den, och det lönade sig eftersom det bara stod att ett något högre tempo var önskvärt. Tjoho, dock gick han inte alls fint i formen och var över töm för det mesta.

Maraton gick så sjukt över förväntan att det inte är sant! Jag kom innanför maxtiden med en hel minut och jag har aldrig klarat den innan!!! Blir så stolt över Puffe och det märks att han fått betydligt mer muskler nu. Hindrerna överlag gick bra men det kunde gått fortare. Dock fick man bara i min klass trava så Curry tyckte det var rätt tråkigt. Roligt hade han i alla fall när jag gjorde jättesnäva svängar och var tvungen att gasa på snabbt efter, dem är hans och min favorit ;)

Men sen körde jag fel i ett hinder... Katastrof! Jag skulle inte ha lyssnat på Nathalie som var min groom, men jag tänkte att hon måste kunna vägen eftersom hon höll kartan över hindret under näsan och kört det tidigare! Men icke, jag körde port D baklänges vilket man inte får när jag skulle till port C. Så jag drog på mig 20 straff där. Inte det roligaste kan jag säga... Det kostade mig andra platsen men jag är inte besviken eftersom det gick så bra ändå. Det är ändå känslan som räknas och hur det gick på den nivå man är, inte placeringen!

Det konstiga är att jag sniiiglade mig genom hindrerna, gick så sjukt långsamt och jag förstår inte vad dem andra höll på med i så fall!!!

Übernöjd med dagen i alla fall och med min lilla Snuffe! <3
Bra val av mig att köra en lättare klass då det är där Curry och jag tillsammans ligger. Man ska inte klassa upp sig för snabbt utan ta det i hästens takt, det blir både roligare för en själv och pollen kan jag tala om!
Så nu ska vi bara sätta dressyren och bygga mer muskler. Har värsta planen för hur jag ska göra med musklerna men dressyren är en annan femma. Han tycker det är ganska kul att träna men att tävla tycker han är rena döden. Men vi får väl se vad det hela utvecklar sig till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0