Körträning

Träningen gick ganska bra. Han var mjuk och fin och kom ner i form väldigt fort. Dock gjorde det han blev väldigt trött i slutet. Ställningarna gick mycket bättre och han var mjuk och fin. Jobbade med öppnor i båda varven och det gick sådär, fick väl till något steg kanske.

Sen blev det mycket halter och igångsättningar. Curry var jätteduktig och höll kvar formen galant från skritt till trav. Problemet jag har i halterna är att han doppar med huvudet efter ett tag. Väldigt jobbigt och han står inte stilla i halten då, så det är något vi får jobba med mkt så att han vänjer sig av vid det :)

Sen kan han få till jäkligt snygga halter om han inte tar ett steg bakåt efter att han stannat. Förut när jag kört galopp till halt fick vi till helt fyrkantiga halter, han kan min lilla snuffe <3

Känslan var inte den samma som förra gången i slutet när jag körde men det gick ändå bra.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra uppdatering (y)

2011-06-12 @ 19:06:33
URL: http://mandalii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0