NH-kurs

Kursen igår var inte mycket NH som jag uppfattar det i alla fall. Det var mer respekt och ta itu med själva problmet. Jag fattar vad han fick ut av det hela och det gav ju resultat. Men det var lite för hårdhänt ibland och jag tycker att han kunde ha frågat hästen om att gå frammåt genom att föra pisken emot den istället för att piska på den direkt. Hästen fick liksom ingen chans att göra rätt. Så det var direkt ingen NH där tycker jag. Sen när han vande hästen med sina galna prasselpiskar tycker jag att han gick på för mkt. Bättre att det lite lugnare i början och sen trappa upp rörelserna med pisken.

Pokémon som bockar när man rider tyckte jag synd om :( Hängde på massor av konstiga prasselgrejor för att mana fram betendet. Det var helt enkelt bara för mkt enligt mig.

Överlag gav ju det hela resultat och man fick reda på hur man skulle behandla problemet när man ställdes inför det, men det var lite för brutalt och härdhänt.










Nä, jag gillade inte hans metoder och om han skulle snurrat runt med sin pisk bland Filurs bakben skulle jag börjat böla och gått där ifrån. Han är verkligen pissrädd om dem och nästintill dör om man råkar peta på hans hov med en kratta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0