Ridlektion

Äntligen har jag haft min efterlängtade dressyrlektion. Det gick ganska bra och det flöt på okej. Formen fans inte där och jag kom verkligen åt inte henne vid den biten. Nästan en gång men sen försvann den lika fort som den kommit. Mixie var jättemjuk i sidorna och flyttade sig för minsta lilla, bra utgångsläge för skänkelviknngar ;) Men det var rätt jobbigt eftersom hon böjde halsen för mkt då. Glömmer bort benen men när jag hade mer stöd på ytter gick det bra :)

I galoppen gick det okej, ville inte riktigt ibland utan bröt av men sen efter några avbrytningar blev mina nya fattningar riktigt bra. Fick till tre stycken som hon lyssnade direkt på :) Sen skulle vi köra skänkelvikng i galoppen från medianlinjen ut till spåret. I ena varvet lyckades jag bara en gång eftersom hon bröt av så fort jag flyttade henne för skänkeln. I andra varvet gick det så mkt bättre!

Fick till flera stycken och hon bröt bara av en gång :)
I slutet blev hon verkligen en bananhäst och bara flöt runt för minsta lilla, jobbigt men det var bara att knappt nudda hennes gräsmage med benen så gick det bättre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0