Sittsträning

Jag har verkligen fått en dålig hållning när jag rider. Lutar mig frammåt jättemkt även om jag har en rak rygg.  Blir väldigt konstigt. Men det lustiga är att när jag rider Filur sitter jag alltid spikrakt. Vet att jag behöver sitta rakt på honom och vara så stadig som möjlig eftersom jag jättelätt kan påverka honom med min vikt. Sen är jag ju rätt stor på honom så jag måste vara balanserad. Han kan inte på samma sätt som de stora hästarna väga upp min hållning.

Men jag har en idé! Ska ta bagagestroppar som man har till bilen och sätta i lappen i tröjan och hällorna på byxorna :) Hoppas att det fungerar. Pappa tyckte att jag skulle sätta dem i sadeln, men nä. Känns inte riktigt bra om jag skulle ramla av... Så hoppas att det fungerar nu då! Kommer heller inte bli helt stelt eftersom dem är elastiska!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0