Soon

Snart blir det då alltså stallet. Hoppas verkligen att det inte regnar i Åkersberga. Hatar ridning+regn :/
Har i alla fall fixat 4 inlägg som kommer ploppa upp under fre, lör och söndag nästa vecka när jag är på västkusten :)

I morgon ska dagen spenderas med Amanda och sen ska vi åka till stallet. Jag ska träna bruks med Filuren och sen ska vi titta på en snubbe som ska hålla en NH kurs. Har hört jättemånga säga att han har ett dåligt ryckte om att han är väldigt hård mot sina hästar? Jag vet inte riktigt om jag tror på det. Ett ryckte är trots allt ett ryckte och folk har en tendens att bara hänga på rykten eftersom det är roligt att snacka skit. Särskilt roligt är det att snacka skit om andra i hästvärlden och hur dem behandlar sina hästar. Men hallå? Har folk hört talas om att man faktiskt ska fatta sig en egen uppfattning om saken innan man dissar den totalt. Jag har faktiskt aldrig hört talas om honom så jag är clean.

Min systers kompis har följt med honom en gång och enligt henne (eller min syster?) så bygger hans teknik på respekt. Och ärligt talat, kan man över huvud taget göra något med en häst om den inte respekterar en? Mitt svar är nej. Men det är så mkt bättre att man säger åt hästen på skarpen tills det fastnar än att den får göra som den vill. Tillslut kommer nog en olycka att hända. Min mamma berättade om en kvinna som inte alls hade uppfostrat sin häst. Den bet människor, sparkades och gjorde allt möjligt. Så ska det inte vara :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0