Träning

Blev inte mycket bloggande för mig igår. Men Amanda var hemma hos mig så vi fixade bloggen lite och sen åkte vi till stallet. När jag var hemma hade jag ingen lust och det var halvsent :) Men nu är jag tillbaka igen!

Tränigen gick bajs. Hade jättelite tid på mig så jag var rätt stressad och fick inte ut ett skit av den. Till och med min barbacka-hackamore träning gick dubbelt så bra! Filur var ouppmärksam och gick emot min skänkel hela tiden -.- Det enda som gick bra var när jag skulle trampa på plattan, som igår bestod ut av en kudde. Filur var lite tveksam men gick på den i alla fall.

Sen skulle jag gå under en blå vattenmatta som hängde över oss. Den var lite läskig så han stannade. Men efter lite uppmuntran så gick han glatt igenom. Hur många hästar går under en sak som hänger 40 cm över deras huvud? Inte så jättemånga skulle jag tro ;) Filur gör verkligen allt jag ber honom om. Sen flyttade jag även ett paraply. Det var ihopfält när jag tog det, så jag fällde upp det. Filur brydde sig inte särskilt mkt. Han gick frammåt igen men hade en högre hals och öronen bakåt för att lyssna. Vad GÖR du?! Undrade han nog ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0