Dagens tur till stallet

Idag var jag uppe med tuppen igen -.- Börjar bli lite tröttsamt nu att gå upp varje dag klockan halv sju, särskilt när jag har lov! Men i morgon får jag sovmorgon i alla fall!
Jag och syrran skulle jobba idag, så efter fodringen satte vi igång med jobbet. Var inte tråkigt/jobbigt direkt men lite tröttsamt kan det ju vara. Efter att vi mockade passade vi på att städa i skåphallen och bland alla selar och de miljoner grejorna som finns i Mauds del. Blev faktiskt rikitigt fint och skåphallen gick på ett kick! Snacka om att vi var effektiva. Ha ha, när vi städade i Mauds del hade vi sällskap av katten Silvia, hon liger högst upp på en hylla vid taket på några plädar. Det har blivit hennes lilla krypin ;) Men hon är otroligt gosig och vill alltid att man ska klappa på henne!
Det blev i alla fall riktigt fint och mycket större! Det står minst fem torvbalar där inne på tining så det kan bli rätt så trångt!
Så på söndag ska jag gå upp till Iréne med massa smutsiga schabrak och ett ursmutsigt vintertäcke. Orkade inte göra det idag! Den väger ju några kilon.
Nathalie och jag kunde självklart inte låta bli att mysa lite med Curry och Didrik idag heller så vi tog in dem, borstade på dem och tog en tur till masten. Tror att dem tyckte det var rätt så mysigt med lite morötter och att bli borstade!
Men i morgon ska jag vara hemma heeeeela dagen så det blir en awesome uppdatering! He he, hoppas jag, måste plugga då jar har prov på tisdag och skriva mina praouppgift som jag helt har förträngt!

Näpp det blir INGA bilder!!!!!
Tar ju längre än 20 minuter för den jävla f***ing datorn att ladda upp EN bild, jag ger upp -.-'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0