Home

Nu är jag hemma från tävlingen som var idag. Måste säga att det varit en hyffsat händelserik dag. Uppe klockan 4 på morgonen var jag. Av någon anledning var jag inte så jättetrött, det beror nog på att jag nu för tiden vaknar runt halv sex...
Upp och hoppa var det och som vanligt blev vi en halvtimme sena, det är rutin för oss nu :)
När vi bara har runt 200 meter kvar till stallet hör jag Nathalie ropa till, blev så förvånad att jag vaknade och hann precis se ett gigantiskt vildsvin i väggrenen. Tänk om vi skulle ha kört på den, ingen tävling för systrarna då inte. Sen var det bara in i stallet igen, linda svansar och sätta på transportskydd. Eftersom det tar 2 -2,5 timmar att åka till Sala passade jag självklart på att sova :) Så skönt!
Eftersom jag startade som nummer 4 var det bara att sätta på grejorna och köra fram. Dock segade jag mig så att framkörningen inte skulle hålla på forever och han bli trött. Av någon anledning går Curry alltid bra på framkörningen och precis innan start i ridhuset. Men så fort vi börjar köra seckar han ihop, blir seg och lyssnar inte alls. Det räcler bara han ser ett dressyrstaket.
Gick så exakt lika dåligt som förra veckan, ävenom jag körde lite bättre enligt mig själv. Nä, Jill som är domare är en riktigt surkärrning, som min engelska lärare Yvonne :)
I precisionen pinnade han på riktigt bra men när jag skulle till tolvan svängde jag åt fel håll! Snacka om att faila :/ Men jag kom på mig i alla fall, tur var det eftersom jag bara överskred idealtiden med 2 sekunder! Så jävla bra vi är Puffe och jag! Idealpecision är verkligen vår grej :) Eftersom det bara var jag som klarade idealtiden bland ponnyerna straff fritt så blev det en ensamseger, känns bra för mitt ego :D

Inga bilder eftersom:
1. Jag orkade inte ta
2. Frös om fingrarna
3. Kameran suger
4. Kameran suger ännu
mer på att ta i ridhus
5. De bilder som togs är så
suddiga att man knappt ser att
det är Curry, även fast
han är rakad.

Lyckades själv ta några när andra kör, men dem kommer upp i morgon då jag inte orkar nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0