I'm living a dream

Körpasset gick så grymt bra så det är inte klokt!!!!!! Gick till och med bättre än när jag körde för Ankan.
Innan hade vi skrittat fram till masten så jag hoppar över uppvärmingen.
Han gick i brymt bra form redan från första steget i trav och det enda jag behövde korrigera var att höja hans nacke lite. Farten, formen, allt fanns där.
Vi körde på stora mitt volten ett tag i högervarv och han kunde inte ha gått bättre. Men sän när vi bytte varv ville han inte alls ta yttertömmen och sammarbeta. Men jag ve att han opererat in en järnstång när vi går i vänster varv så det var förväntat. Något vi helt enkelt får jobba med. Efter det körde vi öppnor på ena långsidan i vänster varv och på andra ökad trav. Vi har inte en toppentrav direkt men den är nog påväg. Öppnorna blev det lika mycket pannkaka av som när vi gick på volten.
Men men, allt kan ju inte gå bra :)
Sen bytte vi varv och körde öppnor på en långsidan och på den andra körde vi in på medianlinjen och tränade avvikelsen som är med i programet.  Curry är verkligen grym på det! I det här varvet gick öppnornor mycket bättre. Sen blev det även lite bakdelsvändningar och serpentiner. Efter det körde vi in på medianlinjen, gjorde halt en bra stund och backde ett par steg. Han är jätteduktig på att stå still bortsett från att han doppar ner huvudet. Men det är inget som inte går att träna bort.
Sen körde vi 4 omställningar på medianlinjen. Han blev lite låg när jag ställde åt höger - och åt vänster gick det knappt. Ha ha, stel som en pinne är han verkligen. Körde även mycket galopp innan öppnorna och han tog faktiskt rätt, gissa hur lätt det är som kusk att få hästen i rätt galopp när man sitter i vagnen!

Hela passet kan nog sammanfattas som freaking fantastiq.
Grymt synd att det inte blev några bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0