Ingenting

Var som sagt i stallet igår. Blev varken bomarbete eller ett stenhårt dressyrpass för min del :/
Men om ni frågar mig blev det mycket bättre. Jag och syrran mockade åt nio stycken hästar/shettisar, men sen var det dags för insläpp. Första hagen gick toppen, alla shettisar sprang tilll sin plats. Förrutom Alien och Amadeuz (hästisarna) som inte ville springa in till sig. Lite irriterande då dem alltid blockar för shettisarna. Lilla Luren var verkligen naiv när han kubbade mot dörren, när Alien stod där. Hon vände ju isg om med slickade öron så han fick vända. Jobbiga :/
In kom dem i alla fall. Andra hagen sprang förbi dörren och höll på. Gick väl bra antar jag, men sen har är det ju lilla Pokemon. Han ska alltid springa runt forever på stallplanen, in i stallet, ut igen och springa ut i hagen igen! Han är en pain in the but. Herregud, blir så trött på honom!

Fick köra istället för att rida och det var dubbelt så kul! Ha ha, snacka om att jag hade ugly utrustning! Bruna tygtömmar, loksele med knallrött däckelunderlägg, ett spö med flärpen fasttejpad med silvertejp! Och ett ljusbrunt körtränns :P Snack om att det var fult! hade inte ens mitt eget bett så jag provade tredelat. Curry funkar i alla fall bättre på tvådelat :)
Körningen gick inte bra från början, han lyssnade inte alls och var inte lika mjuk som han brukar vara. Mot slutet släppte det i alla fall och det känns som om vi gjorde framsteg i vänstervarv. Behövde inte gå på en volt med en diameter på två meter! Blir bara stoltare och stoltare för var gång jag kör Puffe. Känns verkligen bra att det är jag som har tränat upp honom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0