Myspys

Då har man varit i stallet och fixat Curry och transporten. Eller rättare sagt pappa gjorde i ordning transporten och tvättade vagnen medan jag damsög, ryktade och myste med Curry :) Det är verkligen mysigt att rykta riktigt länge så att hela han blir fin och inte dammar. Tror att många som är för lata för att ta sig tid till det missar mycket. Det är ju inte under ridningen/körningen som man bygger upp bandet till sin häst. För den är du bara en som ställer och styr då.
Curry blev i alla fall fin fin och jag ägnade verkligen en evighet åt benen. Brukar inte borsta dem så mycket då dem endå blir skitiga direkt ute i skogen men det var verkligen mysigt nu när han la sitt huvud på min axel och torvade ner hela mitt ansikte, pussgurka <3
När Lusepöjken var färdig tog jag med honom ut på en sväng i hagarna. Luktade på varenda bajshög skulle han göra, men men, vad kan man göra. Vill han lukta så får han ju göra det :) Ingen press här inte, vi skulle ju bara leka. Sen tycker han verkligen det är superkul att springa bredvid mig. Den lilla knasbollen. Han vill inte tävla eller någonting utan springer bara där och slänger med huvudet och är allmänt supergullig. Dock orkar jag ju inte så långt så det blir ju lite pauser emellan. Passade på att stretcha Currys hals då. Har en teori om att han inte kan ställa åt vänster eftersom han är stel i högersidan. Även när han går på rakt spår vinklar han in huvudet lite. Får se om det blir något bättre.
Ska nog även rida honom lite, då kan jag verkligen böja till honom som jag vill. Blir nog även mycket uppvärmning utan vagn framöver trooor jag. Han har lättare att ställa sig och får ett bättre steg då. Nä jag ska verkligen jobba mycket med hans lilla vänstersida framöver. Det är lätt att ligga och trycka i höger varv ibland eftersom det går så bra då och jag kan bli smott frustrerad över att han inte lyssnar i vänstervarv. Men saken blir inte bättre om jag inte tar tag i den :)
Han har sina defekter för andra och är inte perfekt men för mig är han heeeeelt underbar som han är <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0