Rockstars!!!!

Fan vad bra det gick att kör idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag är så jävla nöjd med Currys prestation att jag kan leva på den i flera veckor känner jag!
jag och syrran hade bokat in en körlektion för Ankan idag så vi åkte till stallet run tio, mockade i rekordfart, åt och stoppade in hästarna i transporten. Tog oss ungefär 40 minuter att ta oss till Torsholma som ligger i Vallentuna för att få köra i ett ridhus. Hemma på lilla hjälmsättra finns det bara en utevolt och den på tok för liten för körning!
När vi kom dit selade Nathalie snabbt som att Didrik och började värma upp direkt. När Didrik försvann ur Curry synfält blev han helt förstörd! Han kunde inte stå still tittade hela tiden åt olika håll efter Didrik och gnäggade. Blev lite irriterad på honom efter ett tag då han kunde stå still men han lugnade i alla fall ner sig till slut.
När det var min tur hade jag tömkört lite i ridhuset medan jag väntade på att få vagnen så Curry blev mjukare än om jag skulle värmt upp med vagnen på.
När jag började köra var han odräglig. Det gick bra i början då han malde på i traven och hade formen. MEN sen skulle Ankan åka med så jag stannade för att hon skulle hoppa och. Och då vett ni började Curry med sina superbackningarn. Det går ut på att han backar sjukt fort och stannat när han själv tycker att det passar. Blev verkligen arg på honom då han bara beter sig så ute i skogen. Men till slut stod han i alla fall stilla och Ankan hoppade upp. Hon visade hur hon ville att jag skulle köra enhandsfattningen hon vi hittade formen direkt! I vanliga fall brukar han vara långsam då han inte kan hålla tempot när han går i form. Men idagg lyssnade han jättebra på mina hjälper och gick stadigt frammåt! Blir så jävla stolt över honom!!!!!!!
Jag körde mer än halva lektionen med tömmarna i en hand och eftersom han hade sånt sug hade jag ordentlig ont i fingrarna efter det. Han brukar inte heller orka hålla upp sitt huvudet så han hänger ibland i tömmarna men det gjorde han inte idag!!!!
Igentligen var det inte en speciell sak som gick bra utan det var hela lektionen och att han gick så fint!
Gah vad glar jag blir!
Sen när jag skulle köra igenom programmet så kom det in en annan häst. Och självklart var den L I V R Ä D D för Curry. Ha ha, stora hästar är sååååå mesiga. Curry tyckte typ det var chill med lite sällskap bara :)
Today we were rockstars!!!








Curry letar efter Didrik eller vad?! x)

Har inga bilder från körningen så det få bli från innan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0