Snygging

Kom upp rätt tidigt till stallet igår. Inplanerat var att plugga  matte, raka Curry, ha insläppet, rida och körkurs. Plus lite mockning och hövägande. Plockade inte lilla Puffe direkt då han blir jättejobbig och inte kan stå stilla om det är massa spring i stallet. Och raka en häst som rör sig, ja det säger sig självt :)

Han var jätteduktig i början och skötte sig utmärkt. Men sen skulle jag raka mellan frambenen. Ena benet gick bra att dra snett frammåt, men på det andra vägde han bara bakåt och hoppade till. Blev lite frustrerad men det hjälper inte att skrika på en häst. Så jag lyfte upp benet tillräckligt många gånger tills han slutade helt engkelt. Ville verkligen inte raka honom om jag inte var säker på att han stod helt still, inga fler sår tack. han tuggar på
a l l a i hagen och det resulterar i en del.
Kunde inte låta bli att busa lite med honom så jag gick upp på volten och sprang runt med honom. Ha ha, han är så gullig när han slänger med huvudet i galoppen. Han fick även till ett bocksprång, något jag aldrig sett honom göra ordentligt :)
Sånna stunder märker man verkligen hur mycket man älskar dem små hårbollarna <3

Stör mig verkligen på att jag inte tog med mig kameran. Tog några bilder med mobilen men dem går inte att ladda upp. Sladden är borta och bluetooth fungerar typ inte. Någon som vet hur man kan aktivera det?! :)


Kommentarer
Postat av: Catofreya

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2011-11-21 @ 14:36:52
URL: http://catofreya.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0