Tävling

Japp, igår var då säsonges första tävling för Curry och mig. Den gick av stapeln i Rimbo på en ridskola. Det gick väl inte särskilt bra, he he. I dressyren var han seg enligt domren som vill att hästen ska raisa fram, men on ni fårgar mig gick han i helt okej tempo. Kunde gått lite fortare men det var inte katastrof som hon tyckte -.^
Dock måste jag hålla med henne om att det inte var bra att han saktade av tre gånger! Lilla domaren, jag vet att lilla hästen måste lära sig att det är jag som bestämmer. Suck...
Men men, så kan det gå. Tror att jag måste byta mitt sätt att hålla i tömmarna då jag inte kan ge honom tillräckligt stöd i handen och samtidigt driva honom. Ett plus var att han i alla fall kissade och bajsade innan start. Grejen med Curry är att om han är kissnödig när man kör, ja då stannar han och kissar. Sammma sak om han är nödig.
Sen var det dags för precisionen och den gick skitbra. Vi rev inte en enda boll och fick noll fel på tiden. Eftersom jag och syrran körde på en idealtid som var 1,35 minter så var man tvungen att komma innom plus minus fyra sekunder på den tiden för att inte få straff. Ha ha och det lyckades vi. Jag körde på 1,37. Snacka om att det inte är lätt.
Eftersom det var i ett ridhus var ytan begränsad och det gjorde det riktigt svårt för dem med större ponnyer/hästar. Dem rev bollar hej villt. I ett ridhus har vi med små svängbara shettisar en enorm fördel och det har ju stora hästar när tävlingen är utomhus. Dem har ju lite längre ben än Curry.
Det blev i alla fall en delad förstaplats mellan fyra ekipage eftersom, ja det var fyra som klarade plus minus 4 sekunder :) Är i alla fall stolt över Puffe eftersom det är vår första placering. Idealtid passar oss purfect!

Fler bilder kommer sen eftersom det tar så grymt lång tid att ladda upp en bild (3 minuter) och jag behöver pilla lite på dem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0