Tornerspel

Idag på ridlektionen hade vi tornerspel, eller början till det rättare sagt. Jag fick rida Kim Lii, stallets lite buffliga men extremt gulliga fjording :) Ibland kan hon vara seg och inte vilja röra sig ur fläcken. Men eftersom jag inte ridit henne innan blev jag glatt överaskad när hon lyssnade på skänkeln, rösten och mina andra röster jättbra! Under heeela lektionen red vi med en hand. Det var lite jobbigt eftersom jag fick rätt så ont i fingrarna då hon låg på en del och var riktigt pigg :)
Ha ha, roligast var nog när vi skulle galoppera. I början fattade hon inte galoppen så fort men andra och tredje gången var hon superduktig. Höm, kanske inte andra då, hon lyssnade inte riktigt på mig så jag la på pisken lite lätt och då kickade hon! Jag blev riktigt förvånad men det var mest roligt. Man måste ju känna att hästen lever :)När vi  skulle spettsa en grej med våra piskar var hon jätterädd för stolpen och vek undan h e l a tiden. Det var inte så lätt att parera när man hade tuglarna i en hand och hon bestämt inte skulle gå nära den! Tillslut lyckades vi men dock i skritt. Några andra var riktigt sattsiga och klarade det i galopp. Men Kimmi var inte riktigt redo för det, he he. Får se hur det går nästa vecka men jag lääängtar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0