Trött!

Känner mig rätt trött nu efter att ha gått klockan halv sju heeela veckan och gått och lagt mig vid tolv. Min kropp pallar inte det och att vara i stallet, ingen bra kombi där inte. Och i morgon blir det morgonfodring i stallet och det gör inte saken bättre! Men idag var vi i stallet idag igen, och vi hade inte dubbla hästar att irda och sköta, snacka om skillnad! Vi brukar alltid ha en rid och körhäst var men inte idag. Ha ha, kändes så konstigt att bara slöa runt hela dagen och vara jättesega. Mren det var rätt så skönt. Tror att Curry också tyckte det var rätt nice med att få vila idag efter igår! Han blev nog rätt mör i musklerna ;)
Jaa, idag red Nathalie och jag inte Trixie och Filur som vi alltid gör, utan det var Alien och Monét som stod på schemat. Jag hade Monét, han är en B-ponny korsning mellan Dartmoore, Russ och Shetlan. Så himla gullig är  han! Smal som en pinne, jättefin nacke som han alltid kröker på och ett hejdundrans steg när han sträcker på sig i traven :)
Ha ha, så hiiimla pigg han är! Han var lika pigg hela tiden och i slutet när vi galopperade på ängen hoppade han ut i djupsnön utan att tveka?! Lite konstig är han ju ;)
Och inte är han särskilt gammal heller. Han är nog fem nu skulle jag tro? Har grymt dålig koll på hur gamla hästar är förrutom när det gäller Curry, Filur och Andrea, he he.
Supergullig var han att rida ut i skogen då jag bara ridit lektion på honom tidigare. Märkte att han verkligen inte fått öka galoppen tidigare och sträcka ut sig. Han förstod nog inte riktigt vad jag ville men andra gången gick det mycket bättre!
Självklart kunde Nathalie och jag inte låta bli att gosa med Puffe och Didrik så vi tog ut dem ur hagen, mutade dem med morötter och lärde dem att buga. Didrik fattade inte riktigt utan backade bara hela tiden. Men lilla Puffe lärde sig och i slutet satte han hela nosryggen i backen!!!! Inte ens Luren kan det och det lärde jag hon förra eller sommaren innan! Lille Snuffe <3
Något som Curry tycker är väldigt roligt är att spinga hem från masten på vägen mot stallet, men bara om jag springer bredvid :) Han slänger med huvudet och bockar. Men han är rätt mesig av sig så han drar bara ner huvudet till knäna. Men han ser rätt charmig ut när han galopperar då han är kobent och det inte är så lätt då!


 Snuffe

Kunde bara ladda upp 13 av 93 bilder!!!! I r r i t e r a n d e . Jag hade tänkt att bjuda på en fet bildbomb men icke. Ska försöka när jag kommer hem till mammma sen om det funkar på den datorn. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0