Andrea

Andrea var och kommer alltid att vara min lilla ängel <3 Hon har en enorm personlighet som man antingen älskar eller knappt kan hantera. Den första ponnyn jag red var Andrea, kommer ihåg att vi red ut skogen och uppför en backe. Och då var jag 4 år!(!)
Jag började sköta Andrea efter Nathalie. Hon var i perfekt storlek eftersom jag var mini och hon själv bara är 93 cm i mankhöjd. Det lilla problemet är bara att hon är galet stark och omöjlig att hålla i grimma om hon ser mat. Lilla tjockisen drar liksom iväg med min pappa :) En sak som hon tycker är smaskens är maskrosor, hon älskar vindruvor, hö, ja allt som går att äta! Något som hon inte är lika förtjust i är havre. En gång räknade jag hur många gånger hon tuggar varje tugga innan hon tar nytt, eftersom det går så otroligt långsamt och i snitt så tuggar hon 30 gånger! Det går så otroligt långsamt för henne :) Något som hon hatar är när man gnuggar henne i pannan, det uppskattas inte!

En gång när jag satt inne hos henne bet hon mig i näsan! I början när jag skötte henne var det näst intill omöjligt för mig att kraffsa hennes vänstra framhov. Hon lade all sin vikt på den och var verkligen tjurskallig. Men hon tyckte däremot att det var urmysigt att bli borstad!

Jag har tävlat i Andrea i alla möjliga grenar. Hoppning, bruksridning, dressyr, maraton, precesionskörning, brukskörning, dressyrkörning. Ja, i allt möjligt. I ridningen blev jag bara stolt om jag tog mig runt. Egentligen var  hon alldeles för svår för mig att rida! Det var nog knappt så att jag kunde kontrolera henne men hon var i alla fall min number one. Tävlade henne flera gånger i hoppning men kom typ alltid sist. Efter att ha startat henne säkert 8 gånger i hoppning bröt jag ihop. Satt och grät inne hos henne eftersom jag blev så ledsen över att hon inte ville lyssna på mig!
Sen blev jag så himla arg på alla som började gråta för att dem inte vann eller för att deras hästar vägrade en gång eller rev. Lilla Andrea vägrade liksom tio gånger i varje start!

Jag och Andrea har inte många meriter! Vi och tävling klickade aldrig riktigt, men det gjorde mig inget. Roligast tyckte jag det var att rida gymkhana och brukskörning :)
Andrea har blivit gymkhana champion när hon var yngre!

Det var på Andrea som jag lärde mig att inte vara rädd för att ramla av. Varje söndag i en hel terminen ramlade jag och oftast på samma ställe oxå! Hon lärde mig att vara envis som bara den och eftersom hon var rätt elak skaffade jag mig nog lite skinn på näsan oxå när det gäller hästar. Men det försvann den gången då hon bokstavligen bet mig i näsan!
Andrea har haft två för förrut, Berlina och Cummine. Jag minns då inte Berlina men Cummine red jag jättemkt och hon är så galet snygg i kroppen! Andros ska ha föl igen i sommar och jag ser verkligen fram emot det eftersom hennes andra föl blev jättefina. Nu är hon tjock som en liten gris och blir sur bara man tittar på hennes mage? Hon är lite knäpp. Man kan till och med se när fölet rör sig och känna.

Körtävling, Johannesberg


Jag och Andrea är rosa, gymkhana


Lite mjöl och hö tyckte min princessa var gott :)





'













En av Andreas många stora kärlekar, Elegant


Sen kan man ju råka köpa en way too big grimma oxå...

Men sen fixade pappa en grimma som passade :)

Andros rumpa är den till vänster <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0