Camomille

Camomille är lite speciell. Hon är lat rak igenom och jag började rida henne bara för att Nathalie skulle ha någon att rida med när hon red ut på Romang. Camomille var som sagt helt lat och gjorde inte ens det hon skulle. En gång när jag och Nathalie körde ut henne i skogen stod hon helt stilla och VÄGRADE att gå frammåt! Jag tyckte i alla fall om henne ganska mycket ändå. En gång när det var terrängridning på ett ridläger hade jag henne. Hon hade varit jätteduktig men när vi sen skulle galoppera på en raksträcka gjorde hon världens bocksprång så att jag ramlde av. Tog emot mig med händerna och den ena hande vek sig helt åt något håll. Jag skrek då kan jag tala om. Gjorde väldigt ont, när vi sen åkte till doktorn för att röntka så var bara armen väldigt svullen.

När jag slutade att köra Andrea stod valet mellan Curry och Camomille. Inget av dem var frammåt men Camomille sparkade i gallret på vagnen när vi gick i riktigt branta nerförsbackar? Var nog därför jag valde Curry och för att han inte var lika seg som Camomille :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0