Cummine

När jag började rida Cummine var hon nog lite knäpp. Istället för att bocka och sparka av sina ryttare sparng hon iväg som en galning och försökte skrämma av den. Det fungerade! Första gången jag red henne var jag riktigt nervös. När vi skulle börja trava så fick min ridlärare hålla i tygeln för att hon inte skulle kuta iväg med mig! Men jag tog mig igenom lektionen och var nog rätt så stolt efteråt.

Till slut blev hon faktiskt helt okej. Det gick att rida en lektion utan att hon sprang iväg. Men hon gjorde nog det oxå för att hon var galet rädd om sin rumpa/svans! Hon kunde absolut inte ha en svanskappa utan fick ha en gjord med två pinnar som stack upp och hindrade sadeln från att glida fram.

Lilla Cummine är grym på dressyr och är en riktig pärla när det fungerar. Kommer nog alrig glömma en dressyrlektion när allt verkligen fungerade för oss! Hoppa tycker hon är ganska roligt om jag minns rätt. Men hon kunde inte bedömma hur mycket hon behövde ta i och det resulterade i att hon alltid tog i med alla fyra. Inte särskilt skönt då det blev ryckigt och hon hoppade fyrkantigt över hindrerna :) Men vilken sprutt hon hade! Bara man klämde lite med benen så flög hon iväg!

I början när jag red henne var hon ganska fjantig, bara jag tog upp tyglarna blev hon rädd och sprang iväg! I skogen var hon rätt dragig men om jag höll mig en bit ifrån Nathalie och red "själv" gick det toppen!

När jag slutade rida henne var hon riktigt duktig och hade utvecklats enormt mkt! Jag red henne en hel termin förutom tre gånger då jag red två andra ponnyer. Jag bytte faktiskt henne mot Nirvana eftersomen en tjej inte ville ha henne nästa lektion!
Cummine är även en riktig skönhet. Söt som få och hon har en enorm man och svans! Hon är så himla fin och en av dem bästa sakerna är att hon är Andreas föl!!! :)

Nu när jag tänker tillbaka på Mumin saknar jag henne verkligen mkt! Hon var så himla fin och jag skulle verkligen inte ha något emot att rida ett dressyrpass på henne för att se hur hon är nu. Men det är nog lite svårt eftersom jag slutade på henne för att jag blev för stor och inte hade tid till två ridhästar och en körhäst på en och samma dag! Och nu har jag blivit ännu större och är påväg att växa ur Filuren som är betydligt större :(
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0