Filuris

Då blir det tredje gången jag försöker skriva det här inlägget då, blogg.se har laggat lite...
Filuren var jätteduktig igår! Tömkörde ute i skogen och han var verkligen jättefin. Gick med en fin fin nacke och i en jättesamlad trav. Vi gjorde våra första skänkelvikningar i trav åt båda hållen och öppna! Inte dåligt för en övertjock shettis ;)
Han lyssnade jättebra på pisken som min skänkel, var inte lika loj som han brukar. Och även fast han gick en väldigt kort trav så var han liksom snärtig och trevlig att titta på. Han var även stadig och vinglade inte fram utan sökte stöd i bettet. I slutet ökade jag traven och han gick verkligen jättefint och drog inte ut huvudet men vi mötte en bil med ett flak som skramlade så han blev asrädd och hoppade ut i skogen. Inte riktigt som jag tänk mig där va...
Försökte igen hon han bolmade på som bara den. Gick väldigt fort och han låg verkligen på gränsen till galopp. Han hade till och med full koll på sina bakben. När det går för fort i traven slår han i bakhovarna så det bara smäller men inte idag.

Blir så stolt över honom. Han satte verkligen under sig jättefint och sträckte på frambenen :)


Synd att ingen annan kunde fotat så ni fått sett hur fint han gick :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0