Gaaalet bra

Ridningen gick så galet bra idag!!! Hade Alien, hon är ett halvblod tror jag :P , grymt stark för lilla mig och hård som en järnstång i munnen. Men inte idag! Hon var följsam, drog inte iväg med mig i galoppen, lyssnade på skänkeln utan att jag behövde trycka som en galning och framför allt hon gick i form. Nu kanske ni tycker, jahapp är inte det en grundläggande sak i dressyren att formen finns där? Och visst är det det, men jag har bara sett två personer till som har ridit Alien stadigt i form. Min syrra och en tjej som heter Sophie.
Gick så feta grymt bra och jag själv har aldrig ridit så här bra förrut! Man märker verkligen om man rider bra om man ridit Alien. Får man henne i form är bara det en bragd i sig :D

Starten för oss gick inte så bra, Amadeuz, hennes bebis, gick iväg till andra stallet och då fick hon psykbryt. Puttade upp boxdörren, skrapade somen galning, gick fram och tillbaka även fats hon satt fast och var en pain in the as. Kan ju meddela att Amadeuz är runt 16 tror jag? Vet inte om det stämmer men dem är hemska! Han hoppade en gång över boxdörren för att komma till henne...

Så fort jag plockade upp tyglarna kände jag bara, det här kommer nog inte gå så tokigt. Hon gick fint från början men var lite seg. I galoppen gick det snäppet för långsamt. Men när jag fick till farten kändes det inte längre som om jag hade full kontroll. Hellre enligt mig att det går lite för långsamt än att man inte kan hålla tillbaka hästen. Hon blev för stark då helt enkelt.

Passet kan summeras som galet bra, enda var att hon i slutet började ställa sig åt vänser. Till och me di galoppen fick jag till formen. Känner mig riktigt stolt nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0