Hoppning

Uppdateringen har sugit jag vet! Igår pluggade jag bara och fram tills nu har jag pluggat och skrivit lite på mitt inlägg om Andrea.

Idag var det i alla fall hoppning. Hade turen att jag fick välja vem jag ville ha, Filur, Monét eller Mixie. Valde Mixie eftersom jag är på tok för stor för att hoppa Filur oh Monét är bara så jobbig ibland, ja jag var lite slö :) Pluss att det är myket roligare att hoppa större ponnyer!
Gick sisså där på uppvärningen, hoppen gick bra men innan och efter var inte alls bra. Seg som en korv och när vi gick på volter ville hon inte alls kröka lite på nacken utan var verkligen motsträvig! Dock var ställningarna bra då hon är väldigt mjuk i sidorna.
 När vi hoppade bana gick det mycket bättre. Flöt på riktigt bra och jag fick till ett par snäva svängar som hon faktiskt höll galoppen i. Tror hon blev riktigt taggad eftersom hon lyssnade och höll galoppen. Valde att bara hoppa 70 eftersom jag aldrig hoppat henne förr och haft henne tre gånger på lektion. Mixie är väldigt duktig på att hoppa och drar inte mot hindrerna. Lite seg men med driv går det riktigt bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0