Jag dissar

En sak som jag verkligen inte gillar är när folk behandlar shettisar eller mindre som om dem inte är riktiga hästar! Dem lullar typ bara runt med dem och "å så söt min överviktiga bebis är!" Dem låter dem gå som sällskapshästar utan att få någon motion över huvud taget. Men vem skulle tille exempel låta en D-ponny som är tio år gå som sällskapshäst? Jo ingen kan jag tänka mig! Sen är det en annan sak om den har problem med lederna eller något.
Men att bara behandla dem som leksaker tycker jag inte är ok. Curry till exempel har hållit på att stegra jättemycket förrut när han inte fick som han ville eller tyckte det var jobbigt. Men nu har jag tränat bort det och han gör det inte alls längre. Visst har han tänk göra det ett par gånger men det går att undvika. Såg en tjej på en shettistävling som körde en minishettis. När den inte ville gå åt samma håll, sa hon bara, nej gör inte så, typ. Som om det inte gjorde något och jag tyckte att det inte verkade som om hon tog det seriöst!

Blir så frustrerad bara! Folk säger, jag ska köpa en shettis! Jag, bara undrar vad du ska göra med den då och varför? Ingen aning, men dem är ju så söta!
Blir så trött på sånt -.-
Kom igen, skulle någon köpa en C-ponny som har ett fint steg och är väldigt sammarbetsvillig och bara låta den stå och inte utveckla sin potential? nej verkligen inte, så varför göra det med Shettisar då också?!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0