Johannesberg omg 1

Dagens tävling kan summeras som helt okej för min del. Dressyren gick kmt bättre, fick 75 straff. Precisionen vann jag igen. Börjar få ordentlig koll på det här med idealtid. 3/4 gånger har jag prickat den utan straff. Ganska skillat :)
Puffen var duktig idag, gick frammåt på dressyren men var fortfarande seg, stel i höger-förr var det vänster :/ och ganska ostadig. I skritten var han helt bananig, han skifftade mellan att böja hela sig åt höger och vänster. Jobbigt att han inte kan gå rakt i skritten utan stöd från en vägg eller ett staket. I traven går det utmärk även om han ställer sig lite. Något vi för träna extra på. Problemet är att han blir övermjuk i sidorn och han går under lod. Går inte att stödja upp på båda sidorna tillräckligt mkt utan att han stannar.
Halterna gick inte  heller bra då han inte kunde stå stilla och doppade med huvudet. Sen när jag väl skulle backa blev det bara konstigt.
Han är lite knäpp för när jag körde fram spruttade han på som en galning. 

Bilder kommer senare :)

I morgon blir det Täby för att införskaffa nya vårkläder och Myone för att byta min hjälmis.
Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0