Maraton träning

Träningen idag gick så sjukt, jävla galet bra! Vi körde för Annika Skoog (Ankan) och det är verkligen en person som jag älskar att träna för. Det går helt enkelt alltid jättebra :)

I första hindret, VM Porten var Curry jätteduktig. Han sprang som bara den men var lite seg på att lyssna. Man körde varje hinder två gånger. I det första hindret var jag dock inte lika duktig. Jag smällde i vagnen två gånger i samma stolpe och körde fel två gånger oxå. Upps :) Men det löste sig, skulle nog gått mycket bättre i falll jag inte kört fel. Här fick jag tippset av Ankan att jag svängde för tidigt eller för sent.

I andra hindret macken gick det jättebra. Han var väldigt seg igenom första porten men då hade han inte fattat vad som var på gång heller :)
Andra gången gick det grymt bra. Han ville verkligen göra mig till lags och svängde för minsta lilla tygeltag. Nu fick jag reda på att jag behövde lite mer flyt, hade fått till svängarna nu och att jag skulle vinna tid på att galoppera en bit innan. Blev lite fel eftersom jag typ startade på linjen istället för att börja ett par meter ifrån.

I hindret Hagen gick det gudomligt bra. Han var verkligen lyhörd och ville svänga dit jag ville. Är jättesvårt att beskriva känslan men det var som om han frågade vart han skulle i farten och väntade på att jag skulle styra honom rätt. Han var verkligen duktig.

målarhindret gick det inte lika bra, han var seg och svängde inte på samma sätt. Men jag svängde oxå alldeles för snäft i för hög fart direkt efter en nerförsbacke.

I vatten hindret var han jätteduktig! Han travdade ner i det och höll traven genom hela och när jag på väg upp så galopperade vi! Han var super och det är verkligen framsteg från förra året. Då kunde han bara skritta. Nästa steg blir att galoppera ner i men det gör inget om han travar sen.
Roligast i vattnet var nog att det vara bara han som blev blöt om huvudet. Han skvätte grymt mkt med framhovarna och hela hans ansikte blev alldeles blött!

Dagen kan sammanfattas som helt fantastisk. Roligast var nog att Curry sprang på och öka bara när jag använde rösten. Han sprang så fort han kunde och det var perfekt för att vi skulle kunna svänga! Men det allra bästa var att Curry hade roligt! han tyckte verkligen att det var superkul och jag överdriver inte! Blir så himla glad och stolt över honom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tycker han är riktigt snygg i röd/vinröd




Början till Currys allt för täta anfall, här är han bara ytterst lite upprörd om man jämför med i ett senare stadie :)


Smakprov från hinderbilderna. Fler kommer senare, antingen nästa vecka eller veckan efter det.
Känner mig så snabb på att laddaupp upp bilder :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0