Remont

Nu har jag faktiskt provat ut remontnosgrimman och bettet till Filur. Tycker han är så mycket snyggare i det än både pull och aachen! Filuris har alltid haft tungfelsbett men han gillar det inte så jag har börjat rida honom på lite olika bett. För ett år sen var han hemsk att rida på vanligt tränsbett men nu har han blivit mkt lydigare och jag tycker han fungerar lika bra på det.

Så på vägen till hagen provade jag allt och fixade vilket hål det skulle vara. Sen kunde jag inte låta bli att prova hur han faktiskt var. Så jag hoppade upp och backade några steg och gjorde lite halter. Tycker han fungerade toppen och nästan bättre än med hans gamla.

Reaktionen på när jag skulle backa var inte lika snabb. Men eftersom jag inte ridit bruks på forever och backade lite direkt tyckte jag det gick jättebra. När han väl kommer in i backningen igen backar han så fort jag bara lyfter skänkeln lite utåt. Jag behöver inte ens ta i tyglarna eller dra bak mina skänklar. Snacka om att jag fått honom lyhörd och att han lyssnar på minimala signaler :)

Blir som vanligt jättestolt över honom! Men hur kan man bli annat när han är bäst på precis allt jag gör med honom!!!! Ha ha, känner mig lite som en ponny-mamma x)


Dock är den lite liten :/
Men han ser inte lika sömnig ut som han annars gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0