Uteritt

Även idag var det en uteritt men en av Nathalies grupper. Först red vi in i skogen och tappade bort oss totalt, riktigt duktiga vi var där :) Men vi hittade i alla fall den rätta stigen fort. Kaspian undrade nog vad jag höll på med när jag red rakt in i skogen på en liten djurstig...

Allt började också så underbart att det spöregnade på oss -.- Men vi kom i alla fall inte så jättelångt innan det slutade! Tur det för jag hatar att rida i blöta ridbyxor. När vi fikade var det i alla fall strålande sol och det var chill tänkte jag. Men sen kommer ju självklart Kaspian springandes mot oss.

Jippi, D-ponny i full galopp och i en halsrem. Antingingen fastnade han och blev rädd eller så blev han bara rädd. Sen hade han lilla Didrik på släp också. Men det gick bra eftersom hästar är flockdjur och han bara sprang till Trixie som är hans hagkompis. Men Trixie blev helt knäpp och snurrade in sig i sitt träd? Såg rätt roligt ut :) Bra gick det i alla fall men Kaspian och Trixie fick nöja sig med att bli hållna i stället för att sitta fast :)

Sen skrittade jag heeela vägen från Sheppsdal till stallet! Var lite drygt men det gick mkt snabbare än jag trodde. Kaspian fick i alla fall träna sina ryggmuskler då han fick gå i form hela tiden. Går det långsamt och det är lätt att komma åt hästen kan man lika gärna utnyttja tillfället!


Kaspian, inte särskilt snygg i den här vinkeln.
Men jag gillar den eftersom den är lite speciel och hästarnas proportioner blir lite fel :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0