Blingade nosgrimmor

Jag tycker inte att det är särskilt fint när man har en vanlig aachennosgrimma som antingen har stenar eller klinkers. Klinkers och stenar är fint på pullarnosgrimmor, men jag tycker att en vanlig aachen ska vara stilren, bred och utan vita sömmar som dekoration. Enda som går hem hos mig är om den är lackad och har padding vilket gör att den får form och inte bara blir helt platt och tråkig.
Om nosgrimman har stenar tycker jag att det tar över helt och förstör helhetsintrycket. Blinget ska finnas på pannbandet!

Pullarnosgrimmor tycker jag dock ska ha något extra då dem blir lite tråkiga annars, men enkelt kan vara snyggt där också.

Sen vet jag inte om blingade remontnosgrimmor blir snyggt på hästen. Men på bilden är dem i alla fall riktigt läckra! Ville blinga Fillens remont förrut men nu vet jag inte riktigt. Kanske blir det fint eller inte :) Dem här remontnosgrimmorna är hur som helst sjukt fina! Har kärat ner mig totalt i den första då den har pärlor och swarovskistenar. Kan inte bli bättre ;)


 



skaerlund.eu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0