Curry plutt

Curry blev faktiskt tömkörd idag! Tömkör nästan aldrig. Lite synd då det är nyttigt för honom. Men tycker att han är lite småtråkig att tömköra eftersom han inte kan så mkt, än ;) Han var i alla fall jätteduktig! Mjuknade direkt och gick stadigt i låg form hela tiden.

Visserligen är det den enda formen han går i, suck, men det är något jag får jobba på. Tuvärr kan jag inte tömköra honom på volt eftersom formen tappas helt, han kan inte gå på en rund volt utan flyter in eller ut hela tiden och så tappar han farten. Synd då han faktiskt behöver böja och ställa mera! Men har var duktig, undertrampet var bra i slutet och han var genommjuk.

Tänkte att jag kunde avsluta med att han fick galoppera lite. Som väntat fick jag ett par höga kickar riktade emot mig eftersom jag behöver lägga på pisken för att han ska fatta galopp. Går inte att tömköra och fatta galopp utan att han sparkar emot mig. Aja, han var duktig men behöver mkt mer styrka!

Fin ponny ändå vi dagens slut!



Suddiga mobilbilder, men bättre än inget :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0