Duktiga ponnier

Pollarna skötte sig riktigt bra idag båda två! Amanda följde med mig idag också så jag slapp vara helt ensam. Curry var duktig när vi körde meen, innan var han ett litet monster! Kunde inte stå stilla, skrapade med hoven och var jättejobbig. Usch, gillar inte alls när han håller på sig och bara krånglar. Ute i skogen var han riktigt duktig dock. Segis som vanligt men han tyckte det var jobbigt att gå först, ensam och ha två i vagnen. Men det gick bra och han stannade inte en enda gång :)

Fillen blev tömkörd. Fungerade jättebra då han har varit stel och motsträvig innan. Nu släppte han till emellanåt och några halvbra skänkelvikningar blev det allt. Han är så himla possetiv och vill göra rätt. Blir så glad när jag jobbar på med honom.

Började även med mina backningar med hjälp av rösten förra veckan. Tog upp det idag och gud vad duktig han var! Behövde inte alls ta i tömmen utan han backade när jag sa backa. Blir glaaad :) Sen hade jag som tur var hjälp av Amanda som kunde ge honom en morot när han backat.

Belöning och beröm är jätteviktig, hur ska hästen annars veta när den gör rätt?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0