Glad!

Überkul var det att köra Curry idag! Han var väldigt pigg och frammåt hela tiden. När vi skrittade fram försökte han smygtrava hela tiden. Lite störande då jag och systern planerat att skritta fram länge.
Ibörjan lullade jag bara på i traven. Tycker att han inte ska behöva ha några krav på sig ute i skogen. Där är vi för att ha roligt och för att jobba med hans frammåtbjudning! Men brukar alltid i alla fall ställa honom åt båda sidorna i skritten och någon gång ibland i traven.

I galoppen var han inte alls lika uppåt som vanligt. Han var verkligen urdåligt på att galoppera i början. Kom ingen vart utan trampade bara en massa luft = jobbigt att galoppera. Lilla ponnyn <3

Har även börjat att samla honom i galoppen så mkt som möjligt nu. Det svåra är ju att ha styrkan att orka gå i samlad galopp! Gick faktiskt bra då jag inte behövde driva med rösten hela tiden utan bara komma med peppande ord. Sen måste jag såklart låta honom springa på lite fort då båda tycker det är betydligt roligare ;)

Sen blev det en skrittpaus för att han skulle få återhämta sig lite. Super gullig var han sen. Nathalie travar iväg men jag tänker att jag ska böja och ställa lite i skritten. Det gick ju jättebra... Han börjar trava och sen galoppera. Charmtroll som sen har huvudet högt, galoppera så snabbt han orkar och slänger fram benen. Nae, känslan går bara inte att beskriva i det ögonblicket! <3

Sen på tillbaka vägen kör jag först. Trodde nästan att han skulle vara småseg och att motorn helt skulle vara slut. Men icke!!! Han börjar trava när jag säger åt honom och helt självmant så faller han in i galopp. Förstår inte riktigt vad som hände där men blev såååå glad. Pricken över i:et var när solen bröt fram.

Nej men det mest udda som han gjorde idag var att kicka sjukt högt i backen upp till stallet!



Vi har våra moments när allt bara klickar. Dem betyder sjukt mkt för mig då dem är sällsynta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0