Globen helg

Har haft två awesome kvällar på globen nu i helgen. I lördags tyckte jag att programmet var helt okej, inte så jätteroligt då det mest var hoppning. Dock så var fransmannen väldigt rolig att titta på. Han kan verkligen få sina tolv hästar att göra vad han vill. Bäst var när han galopperade emot en vanlig höjdhoppinne, hoppade över den och sen landade ståendes på dem två hästarna igen. Helt sjukt! Hoppet var säkert minst en meter, hästisarna skulle ju under den också.
Men jag tycker att dem har lite för mkt frihetsdressyr eller vad man nu ska kalla det. Jättekul att titta på en stund men inte så roligt när dem gör samma saker om och om igen. Jag tröttnar helt enkelt :)

Fyrspannet var såklart bäst! Vår hemmakusk Tomas Eriksson körde såklart väldigt fort och det såg bra ut, men lyckades ha ner två bollar. Slutade på en tredje plats. Vann gjorde som jag faktiskt väntat mig Boyd Exell som har VM guld i fyrspann. Det var ju dock bara uppvärmningen inför söndagen :)

Har lite filmer från körningen som jag ska ladda upp senare och skriver om söndagen ikväll eller i morgon. Har allt för många läxor just nu och så är det öppet hus på Danderyd ikväll och Åva i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0