Opraktiskt!

Något som jag har funderat på länge är varför man tävlar i vita ridbyxor?! Är inte insatt i hoppning eller fälttävlan om man måste ha det, utesluter terrängmomentet i fälttävlan nu ;) Det är ju så gaaaalet opraktiskt. Särskilt i hoppning där folk faktiskt flyger av, titt som tätt.

I dressyren skulle det dock bara se konstigt ut tycker jag om man kom i något annat är vita byxor, det hör till, är snyggt och tradition såklart. Sen är risken väldigt liten att man skulle ramla av - om ens häst inte flippar ur totalt förståss :)

Men i hoppning, där ramlar folk av varenda gång känns det som! Och vad får man? Jo en stor fet fläck som inte går bort antingen från gräs eller sand och lera! Förstår att man som liten vill vara fin i vita ridbyxor när man tävlar, men det är när man är liten som man trillar av ;)

I körning där är det annat! Tror att några som kört i vita ridbyxor i dressyren faktiskt fått an märkning om att det ska man INTE ha! Se där, en gren som har lite vett. Å andra sidan är det ännu knasigare att ha vita där eftersom man sitter i vagn och om det skulle hända något skulle man antagligen bli dödligt smutsigt :)

Jag tävlar aldrig i vita ridbyxor, finns som sagt inget smutsigare och blir själv oftast smutsig innan jag ens har tävlat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0