Ridlektion

Jag fick rida Trixie igår. Stallets fiina nordsvensk. Ingen stor klump där inte utan hon är väldigt slimmad för att vara nordis.
Gick sådär och det var första gången jag red lektion på henne. Fick inget bra stöd i handen utan det glappade mest hela tiden. Men å andra sidan gick galoppfattningarna från skritt klockers. En gång fick jag ett par travsteg men annars var det galopp direkt. Inte illa pinkat av en nordsvensk ;)

Lyckades även med att få henne i form lite mer än en kortsida i galoppen två gånger. Snacka om att det flöt på då! Helt mjukt, samlat och starkt jobbat av Trixie! Då var enda gången det kändes bra men eftersom det gick så bra just då väger det nästan upp hela ridpasset ;)

Men nu ska jag fortsätta att fixa mig inför skolan. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0