Dag 1

Min dag började med fodring och utsläpp av alla hästarna. Ankan kör med en viss teknik när det gäller täcken, dem är vikta på ett speciellt sätt, men den fattade jag inte så jag hivade bara upp täcket och körde på  :)
Sen skulle tre hästar tömköras så jag gjorde i ordning häst nummer två och skrittade fram den. Sen skrittade jag av den första hästen. Sen fick jag rida :) En halvt random människa i stallet som har sin pirvata häst där frågade om jag ville rida den. Inte mig emot ;) Så då blev det arbete i skritt eftersom ena bakbenet hade krånglat. Skulle göra öppnor men det gick inge bra alls. Så fick massa tipps av henne om allt möjligt, sittsen, vad jag gör för fel osv. Sjukt bra då jag fick en liten minilektion, glaaad.

Jobbade med att jag skulle ha ett korrekt skänkelläge, använda sittsbenen bara, och inte använda händerna. Gick rätt så bar då jag fick till ett par flyttningar. Blev så att jag flyttade undan rumpan för min skänkel, framdelsvändning heter det kanske? Minns ALDRIG vad som är vad!

Sen hade jag min megalånga lunch då jag bara slappade. Efter det så kollade jag när Ankan tömkörde sin tävlingshäst "Nisse". Är lagom avundsjuk då jag också vill kunna göra piaff med Filur!
Sen var veterinären där och raspade tänderna på tre hästar. Timing då jag inte sett det förut. Fick titta in i munnen på en häst och gud vad lååång den var!!!

Hela dagen avslutades med fodring och intag av hästarna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0