Dag 4

Först var det såklart basic stalltjänst och nu har jag verkligen kommit in rutinerna med hästarna. Kan till och med vad alla heter och jag vet vilket täcke som tillhör vem, he he. Men man lär sig om man varje dag täckar på och täckar av!

Efter det vanliga om man säger så, gjorde jag i ordning "Adde". Ett litet fyraårigt fullblod som hunnit gå på galoppen. Han kanske inte är liten men nu för tiden tycker jag alla hästar är små! Ankan skulle tömköra honom och han är väldigt nervig. Minsta lilla man pressade honom över hans egna gräns så flippade han ur totalt. Men å andra sidan fick han flera chanser att göra rätt och om hästen inte lyssnar måste man öka trycket tills den lyssnar. Hon satte igång honom och den här gången gick jag med och Ankan pratade hela tiden. Sjukt bra då jag lärt mig massa nytt!

Sen efter en stund fick jag hålla i tömmarna. Det gick bra om man säger så. Han höll sig på volten, vilade på varje steg, ställde sig fint innåt och gick avslappnat i form :) Känner mig rätt stolt. Sen saktade han av en gång och lyssnade inte på mig när han skulle öka. Då la jag på tömmen pyttelite och han FLÖÖG. Det var på tok för mycket men efter bara ett par steg var han tillbaka i samma avslappnade läge. Ha ha, lite fail där av mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0