!!!!!

Bryter redan mitt löfte om att inte starta datorn förän på onsdag, men jag måste berätta hur det gick på tävlingen!

Banan var extremt lätt, lite tråkigt, så jag visste att jag var tvungen att nolla ALLT. Backning, rutan, under ridning, funktionskontrollen, ja allt om jag skulle vinna ;)

Funktionskontrollen kunde inte ha gått bättre. Han skötte sig exemplariskt. Och när jag skulle sadla så ställde han sig och sov. Mitt lilla charmtroll! Älskar när han bara ställer sig mitt i smeten och somnar, så skönt för då kan jag gå iväg tio meter, fixa med något, komma tillbaka och han står kvar precis som jag lämnade honom.

När jag red fungerade verkligen allt. Han trampade på plattan, nollade backningen, inga bollar nere och vändrutan var en nolla även den. Dock var jag lite orolig över gångarterna. Han var lite segis i bytena på att lyssna på mig. Tur att man själv bara är petig och tror att det tar längre tid än det egentligen gör!

Så vi kom runt banan med noll straff (galet bra när det gäller bruks) men fick en under hans gångarter! Lite småtöntigt då jag ridit på exakt samma sätt flera gånger och inte en enda gång fått straff för att han är "överilad". Och det är han ju inte eftersom jag driver på honom i skritten för att klara tiden ;)

Helt och hållet blev det alltså ett straff. Ha ha, det är rekord!!! Har aldrig gått så bra för oss utan det har alltid varit någon hov eller boll.

Blev en klockren 1:a placering och jag är sååååå stolt över Fillen!!!!


Bilderna har min syster tagit - http://ponnykusken.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0