Hoppning

Idag var det hopplektion och är grymt glad över att det slutade regna helt till när jag skulle rida! Jag klagar inte, men att rida i rätt mycket regn står inte på min topp tio lista ;)
Jag hade Kaspian och tur det. Känner mig väldigt grön just nu när det gäller hoppning och har sjukt mycket att jobba med.

I början gick det inte så bra. Jag kunde inte samla ihop honom så mycket som behövdes så det gick lite för fort och då fick han en för stor galopp. Lyckades i alla fall senare att få in tre galoppsprång. Då var det stor koncentration! Ha ha, ne, men var jättenoga med vägen och tempot så då gick det.

Rullade på mycket i galopp och blev tvungen att sakta av titt som tätt för att samla ihop honom så att han lugnade sig lite och fick pusta ut.
Gick väl helt okej idag men jag själv gjorde några dåliga vägval. För snäv sväng så att han inte kunde hålla galoppen, men annars gick det okej.

Lyckdes även i mina pauser få till formen och han blev verkligen mjuk och avslappnad. Även traven satt rätt bra i slutet. I början gick det absolut inte, han var så himla uppåt och jag fick inte fram honom till bettet. Galoppen gjorde honom verkligen till en mjukis :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0