Rooligt

Idag red jag Hagrid ute i skogen! Älskar den B-ponnyn. Helt min typ av häst att rida ut på. Superpigg, lite småbusig, älskar och har lätt för att galoppera :) Märktes verkligen att han gillade det, var lite tveksam i början, va, ska jag få komma ut i skogen? Ha ha så söt. Men sen kom han igång.

Tydligen hade han varit superpigg förut när han varit ute i skogen och kastat av massor så jag körde på säkerhetssitts och full koll på galoppen när det var platt mark. I uppförsbackarna släppte jag honom dock! Han skötte sig utmärkt förutom första galoppen då han försökte dra.

Sötast var han när jag lät Nathalie rida i förväg så att vi kunde köra ett race utan att springa om Nathlie och sen inte få stopp. Vad tror ni att han gör? Jo, viker in nosen så att tygeln blir slapp, krullar ihop sig och studsar på stället och springer sen iväg! Charmis ;) Han vek in nosen flera gånger när det var dags för lite fart, inte dum är han inte!

Sen älskade han verkligen när jag drev på i galoppen, snacka om lycklig över att få sträcka ut sig och bara rulla på.


Kommentarer
Postat av: amanda

sv: Det är ju Lisa?

2011-10-23 @ 21:28:48
URL: http://mandalii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0