Today

Eftersom markerna är så pass blöta just nu är det ridning och körning på volten som gäller :( Så för Currys del blev det ett flum pass, he he. Först dressyr och han var såååå mjuk, märktes absolut inte att jag inte kört dressyr på två månader. Lycka <3

Sen blev det såklart bus med Currys favoritgrej, snäva svängar i galoppen. Han är en rackare på att svänga och lutar sig väldigt mycket. Så jag körde mellan ett kornpar några gånger. En gång blev det dock kortslutning? Först svänger han tvärt till vänster och sen höger, sen var kornen framför honom så då blev det stopp. Vet inte om det var jag som svängde? Behövs inte mycket för att han ska svänga nämligen. Efter det blev det lite mer "dressyr" och sen galopp. Hans stora svaghet är att han inte har någon ork. Så några varv blev det i galopp innan jag travade och skrittade av.

Lagom tills när det var dags för Fillen så fick vi reda på att man kunde ta sig ut till spåret utan att gå igenom geggan som behöver torka upp. Gött då det är döden att tömköra på volten :) Så ut i skogen blev det. Tränade på halt då han har lite svårt att stå stilla och att han ska backa på rösten. Det klickar inte riktigt men jag behöver bara krama pytte, pytte, pytte, pytte lite i tömmen för att han ska backa så det kommer väl snart :)

Sen sprang vi igenom vatten och tog en galopp. Har inte galopperat på länge i tömkörningen ute i skogen. Ha ha, han kommer så långt på ett språng och samlar inte för fem öre så det går fort! Jobbigt som f*n var det eftersom jag hade en tjockis höst/vinterjacka! Ponnyn ville inte sakta av heller utan sprang på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0