Awesome

Hade grymt skön men väldigt jobbig danslektion. Uppvärmningen är helt i min stil, mycket isolationer och böjningar. Sen har vi ju även styrka. Det var minst sagt jobbigt. Det första vi gör är att göra sjukt snabba och sjukt många situps. Man får ont i magen! Sen blir det jättemycket planka och olika saker med benen som man gör samtidigt för att det ska bli så sjukt jobbigt som möjligt. Även här gör det ont.

Själva dansen tycker även jag är väldigt rolig! Trots att jag missade hela första versen från förra gången så kunde jag ta igen det fort! Känns skönt att huvudet och kroppen sammarbetade idag så att stegen fastnade direkt.
Extra glad blev jag även över att min balans är tillbaka! Varje halv termin tappar jag balansen totalt och kan inte ens snurra ett varv. Men som om jag får vila ett par veckor brukar den vara tillbaka :) Så nu kan jag snurra två varv utan att ramla ihop på golvet i en höög! Ha ha, har faktiskt ramlat flera gånger-men det hör till :D

Låten som jag dansar till, väldigt gammal, men den blir bra tillsammans med dansen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0