Bomarbeta

Idag på ridlektionen var det bomarbete. Tror att det uppskattas av det flesta ryttare och även hästar :)
Jag hade Alien och det gick helt okej. Tittade på en lektion som var innan och då var hon väldigt het och drog på som bara den över bommarna. När det var min tur var jag beredd på det. Försökte att ha en samlad men aktiv galopp så att hon inte bara studsade på stället hela tiden. Första övningen gick bra och hon gjorde nästan precis som jag ville. Lite fel blev det när vi inte kom rakt emot den första galoppbommen.

Andra övingen gick inte alls lika bra. Hon vek sig, drog på för mycket och drog sig mot bommarna så att det mera var hon som styrde. Nja, inte riktigt som jag tänkt mig.

Passet gick ändå helt okej och kan väl sammanfattas som just okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0