Bra dag

Idag hade jag en bra dag. Inser nu faktiskt att jag sällan är på bra humör hela dagen. Alltid någon timme är jag på dåligt humör och vill inte gå på den tråkiga skitlektionen! Men inte idag! Har haft roligt hela tiden och inte varit sur en enda gång! Det känns bra, beror kanske på att jag idag ska rida, i morgon fota när Amanda rider, på lördag fixa i stallet och på söndag blir det tävling på Filur!!!!! Längtar extremt mycket till helgen. Länge sen jag red min lilla pärla <3

Men, jag hoppas verkligen att vi inte har bruks på ridlektionen idag eller innom en snar framtid. Är dötråkigt då jag redan kan allt och vet precis hur jag ska göra i varje moment, vet hur jag ska jag göra när Fillen gör si eller så. Får inte direkt ut något av det plus att jag tycker att det är tråkigt att rida bruks! Ha ha, det ska jag säga som tävlat och tränat mycket :) Tycker i alla fall att det är döden. Enda roliga är väl känslan när Fillis gör precis som jag tänkt mig och det klickar :D Plus att han är den som är rolig att träna på. Han kan redan allt själv och vet hur han ska göra. Bara finslipet behövs!

Måste berätta en till grej som hände när min syster hade bruks för sina ungar. När dem skulle trampa på plattan hade Fillen gått in jättelångsamt och sen helt själv trampat en zilljon gånger på plattan :D
Duktig ponny, och jag tar åt mig absolut heeeela äran för att han gör så. Hi hi, man måste få vara lite ego ibland och jag har ju faktiskt tränat honom till det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0