Bruks DM Uppsala

Tävlingen gick jättebra! Fillen lyssnade hur bra som helst och gjorde precis som jag ville, nästan. Men han kunde inte ha skött sig bättre. Allt gick bra och som jag förväntat mig, bortsett från plattan. Vet inte vad som hände där men han blev jättetöntig och bestämde sig helt plötsligt för att det var läskigt. Blev så klart en halt eftersom han inte ville frammåt plus 2 tramp utanför linjen. Där drog vi på oss 30 totaaalt onödiga straff! Aja, ingenaning om varför det var så himla läskigt helt plötsligt.

Sen failade även jag helt otroligt mycket. När vi travar genom ett konpar så lyfter jag mina ben mitt i så att jag smäller i båda bollarna och en korn som ramlar. Fail...

Min framridning var minst sagt udda... Vanligvis brukar jag bara skritta och trava fram och en lite galopp för att kolla att den gasen fungerar. Sen gör jag halter, backar och flyttar hans rumpa för att han sa vara med och lyssna uppmärksamt på mig. Men inte i söndags inte... Då var jag tvungen att galoppera av honom länge. Har aldrig hänt förut men då hade han jättemycket energi och kunde absolut inte så stilla. Blev i alla fall lagom och han var stenkol och grym på banan i alla fall :D

Slutade i alla fall på 69 straff. Skulle blivit nitton om jag inte failat och han varit som vanligt och trampat på plattan en miljon gånger. Men det är ju känslan som räknas för mig och det är den som har betydelse! Och det kändes jävligt bra hela tiden ;)
Blev en första placering så det var ju roooligt :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0