Ridlektion

Ledsen för den dåliga uppdateringen men tiden räcker inte till just nu och lusten att blogga är väl inte på topp den heller :/ Idag hade i alla fall Nathalie ridlektioner och jag följde med ut på den sista. Fick bli Kaspian och han skötte sig verkligen toppenbra :) Kan väl även tillägga att han är väldigt skön att rida barbacka på!

Lyckades även få till formen på honom både i skritten, traven och galoppen. Älskar känslan man får i traven när hästen börjar jobba med hela kroppen och det blir värsta suget i handen, utan att den blir tung eller dragig. Plus att den känns mera possetiv till arbete och det märks verkligen, tycker jag, att ponnyn tycker att det är bekvämare att gå där än som en lyktstolpe med huvudet :) Den trampar på mera och frammåt.

Känner mig rätt stolt över galoppen då han inte alls stretade emot utan fann sig direkt att jag tyckte att han skulle gå där nere. Visseligen gick det lite för fort, men han har ju inte direkt styrkan att samla galopen i form! Så det gick ändå väldigt bra. Sen var han även väldigt stadig i traven och sträckte mera på benen. Synd att jag själv är så handikappad när det gäller att rida stor häst.

Jag lutar mig ALLTID frammåt och kan helt enkelt inte sitta ner i sadeln utan skumpar runt som bara den! Det suger och gör att jag måste rida lätt för att det inte ska bli obekvämt för hästen. Särskilt Kaspian visar när det inte är bra och slår upp med huvudet och trippar på stället. Då tycker jag själv att det är bättre att jag fulrider på en så att säga känslig häst. Träna sitsen kan jag göra på en som inte stör sig på det på samma sätt!

Det konstiga är att jag på små ponnier inte alls har samma problem.


En lite udda bild på Kaspian :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0