Stallet

Jahapp, händer som vanligt inte så jättemycket just nu. Usch jag saknar verkligen min sommar med Fillen :( Lilla bebisen var så sjukt duktig mot slutet. Fick även höra en väldigt rolig grej idag. Nathalie hade bruks på sin ridlektion och hade vändrutan. Nu var den såklart inte en plutteruta som jag tränar i utan en som är för hästar. Och lilla Luren hade gått rakt in och vänt direkt utan att barnet gjort någonting! Fatta vad übersmart Fillen är som kommer ihåg det och vet exakt vad han ska göra och gör det på egen hand. Sånt gör mig stolt <3 Det visar att han faktiskt lärde sig något i sommras (saknar alla varma dagar utan regn och med Fillen!) och att allt slit gav resultat. OM jag skulle fortsätta att träna honom skulle nästa steg vara att få honom stadigare på vägen in. Det är där vi misslyckas och han blir vinglig.

Har faktiskt tänkt på en sak; Jag tror att många i stallet tror att Fillen är jättelätt att backa osv med. Att han gör precis som man vill, är jättestadig och tar ett steg i taget och väntar på ryttaren. Sån är han dock absolut inte med mig :)

Jag har fått kämpa supermkt under tre somrar för att ens kunna börja backa utan att hamna utanför alla linjer på en gång. Om han fick göra som han ville skulle han gå sicksack med sin rumpa, springa bakåt och inte svänga vid vinkeln. Nej, jag ångra mig. Han skulle svänga ut rumpan direkt när bara den var inne.

Han kan vara på så himla många olika sätt. Extremt på tårna och flytta sig tio meter för minsta lilla nudd av min häl, helt DÖV för skänkeln. Eller så är han precis som jag vill och extremt lydig. Men gränsen mellan lydig och på tårna är hårfin då dem ligger väldigt nära varandra och svåra att skillja på precis i början. Jag vet aldrig vad min lilla diamant är på för humör <3


My one true match <3


Kommentarer
Postat av: Frida Fransson - Dressyrteam

sv: guuud vad roligt att höra!! :D

2011-09-10 @ 21:33:45
URL: http://dressyrteam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0