16 leriga ben senare

Phoobie blev rakad idag. Förra året var han ett monster men i år stod han stilla som en liten ängel. Jätteskönt då det gör det hela så mycket lättare. Skulle egentligen gjort en vårrakning. Dvs raka allt förutom ryggen, rumpan och benen. Men det orkade jag inte. Tog för lång tid att bara raka bogarna och halsen så det blev bara så. Får se om jag rakar magen och resten sen. Är ju sämst väder ute just nu så det är inte särskilt lockande...

Nathalie och jag körde ett väldigt kravlöst pass ute i skogen idag. Bara körde ut och lullade på i ett snabbt tempo. Kan man säga "lullade i ett snabbt tempo"? Men det gjorde vi i alla fall :) Curry kändes ganska bra och sprang på trots att han inte har någon kondis what so ever. På hemvägen gick jag först och då brukar han bli jättekonstig (för att vara Curry såklart). Han började trava helt av sig själv och sen så fattade han galopp. Knäppis säger jag bara!

På vägen bort från stallet så blev det mycket galopp och på hemvägen så blev det att rulla i trav. Ska börja rulla på hela rundan i ett snabbt travtempo nu för att hitta ett bättre grundtempo på honom. Ställde även honom åt båda sidorna för att se till att han var mjuk och fin såklart!


Kommentarer
Postat av: Natta

Jag lullade faktiskt inte hela tiden!(:

2012-04-03 @ 14:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0